Siri bercakap dengan kucing: 1 pagi


Kadang aku tak faham dgn diri aku sendiri.
Kadang aku happy.
Kadang aku bosan.
Kadang aku rindu.
Kadang aku sedih.
Kadang aku kosong.

Aku tak rasa aku complicated. Aku tak rasa aku insecure.

Aku tak suka benda yang kusut. Bukan sebab aku tak boleh face realiti. Bukan sebab aku nak lari dari berhadapan dengan apa perkara.

Kadang hidup perlu pengorbanan. Pengorbanan.
Kadang hidup perlu toleransi.

Tak perlu nak sembunyikan rasa dalam hati.
Tak perlu berlakon supaya orang senang.
Tak perlu ambil hati kalau tahu benda tu menyakitkan.

Esok siapa tahu apa yang akan berlaku.
Esok siapa tahu apa yang akan kita ketemu.
Esok siapa tahu sejauh mana kita pergi.

Nasib baik aku jenis penyabar. Aku tahu dengan sifat tu aku boleh survive. Walaupun aku tahu kadang aku sendiri tak boleh terima hakikat.

Biarkan waktu itu datang. Biarkan ia pergi. Jangan lepas. Jangan mengalah.

Leave a Reply

